Internal Monster

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

När barn blir vuxen

Av internalmonster - 10 mars 2010 16:30

Var hos min psykolog på BUP idag.
Hon envisas med att min "besatthet av mat" (som hon så milt uttrycker det) inte alls har med mat att göra egentligen. Allt beror på min uppfuckade barndom.


No shit Sherlock, men hur fixar man något sådant? Om det inte handlar om precis allt jag tänker på, allt jag önskar, allt jag ser - mitt monster.. Hur ska jag då lösa det?
Jag kan inte göra mitt förflutna ogjort ><


Jag vet att jag nyss fyllde 18 år. 18 år, förstår ni? Det är den officiella gränsen mellan barn och vuxen, mellan naiv och mogen, minderårig och myndig.
Det är nu jag ska vara stark nog att ta tag i mig själv, mitt liv.
Men allt jag är på insidan är en rädd 14-årig flicka med knäna upp mot hakan och armarna klamrandes kring benen.


Hur kan man känna sig så ung och försvarslös när man är 18 år? Jag trodde aldrig det var möjligt.
När känner man sig vuxen?   

 
 
lis

lis

10 mars 2010 19:16

bra fråga, jag är 19 och kan inte ens förstå att jag är vuxen. jag känner mig inte alls vuxen. jag känner mig bara mer osäker nu än innan..

sv: jag provade det igår, och då fick jag ett sms av honom :d jag blev helt överlycklig. haha, det känns så fjantigt. men jag är så paranoid, jag övertänker allt. alla små saker analyserar jag. det är skit jobbigt. usch.

http://detfinnsbarajag.bloggagratis.se

 
Miss Piggie

Miss Piggie

10 mars 2010 20:06

Man behöver inte alls vara vuxen vid 18. De satte bara en gräns där för då VILL man vara lite vuxnARE, typ. Det enda som det innebär är egentligen att du inte ska behöva målsmans underskrift på allt du vill göra. Vuxen är du när du känner dig att du klarar dig själv. Fan, jag blir 21 om två veckor och är långt ifrån vuxen, men det kanske börjar närma sig? Och jag kan ärligt säga att när jag var 14 trodde jag att 18 var lika vuxet som jag när jag var 18 trodde 21 var, nu siktar jag på att ha en någorlunda plan tills 30 ;P
Vad skönt att höra att någon annan också har en köttbulle. Jag vet ju att "normala" människor har det, egentligen, men det är svårt att tänka bort ibland när den liksom hoppar ut och syns varje gång man inspekterar sina strumpor...
Ja bakning är mysigt... Vad gör du för att mysa och lugna ner dig/bli glad?
Kram

http://misspiggie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av internalmonster - 30 mars 2010 17:03

Förlåt för att jag varit borta. Om man nu kan kalla det det. Jag har egentligen följt alla bloggar slaviskt i smyg. Försökt dölja mig. Försökt gömma mig.   För jag vill inte vara med om det här. Jag vill inte tillhöra det här, jag vill inte repre...

Av internalmonster - 18 mars 2010 07:44

Godmorgon. Fast det här är ingen bra morgon. Alls. Och inte blev det en bra kväll, heller.Det blev ett äpple vid tre. En grovbaguette med ost och skinka vid fem. En halv portion broccoli- och ostsoppa vid sju. En halv kopp te vid nio. Ånghäst.   ...

Av internalmonster - 17 mars 2010 13:08


Goddag!Idag är det onsdag, och jag är hemma (för första gången på flera veckor?) igen! Har kurat hos min pojkvän länge nog nu, behövde komma hem för att hämta nytt ombyte. Lika bra att passa på att göra allt jag inte kan göra när han är i närheten, i...

Av internalmonster - 16 mars 2010 10:25

Jag vet inte hur nyfikna alla är, men jag tänkte lägga ut ett par bilder på mig.      Detta gör jag emellertid inte för att få peppande kommentarer om mitt utseende, utan visar bara för att ni utanför ska kunna få en bild av mig. Jag ser v...

Av internalmonster - 16 mars 2010 09:30


Hej igen - jag har varit borta många dagar nu, det vet jag.Har längtat efter att komma in och skriva av mig, men har inte haft möjlighet, alls. Har varit hos min pojkvän hela helgen, som planerat. När han är i närheten kan jag inte logga in, jag ka...

Presentation


Jag är nyss fyllda arton år, och jag har en inneboende i min kropp som driver mig till dem mest hemska tankar, olidlig ångest och ohälsosamma impulser.
Jag vet inte om man kan kalla det en ätstörning, men något är fel med mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards