Internal Monster

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Passerande minuter

Av internalmonster - 11 mars 2010 14:07

Proven på skolan gick bra. Tror jag åtminstone. Kändes så.
Till lunch i skolan serverades pannkakor med sylt, men även en grönsakssoppa.
Pannkakor som jag tycker är så grymt gott.
Tyvärr gav monstret inte mig tillåtelse till pannkakor idag, när det faktiskt fanns ett nyttigare alternativ. Typiskt.



Dock ska jag tacka mig lycklig idag, min klasskamrat lade inte en enda kommentar om mina små portioner.. Det brukar alltid bli något i stil med "är du inte hungrig?" och på senare tid "du äter ju aldrig något".. Jag har inga bra undanflykter kvar. Man kan inte vara mätt varje lunch. Det funkar inte. Hur ska jag göra? Det är inte som att jag väljer att känna såhär.


Stannade i skolan från lunchen (11.30) till 13.00 för att delta på min sista lektion för dagen. Endast (visade det sig) för att få ett papper från samhällsläraren. "Off you go", sade han sedan. Visst blev man lycklig för att få gå tidigare, men hade han verkligen behövt tvinga mig vänta en och en halv timme utanför klassrummet på att ge mig det där jäkla pappret? Ibland undrar man.


MEN, inte ska det behöva förstöra mitt goda humör. Strax ska jag hoppa på bussen in till jobbet. Har inte riktigt planerat dagens simlektion, så det kommer bli mycket improvisation. Jag måste säga att jag är grymt nervös, men jag får nog allt ta och skylla mig själv för att jag inte planerar i förväg.   Happ.


Det bästa av allt är att jag jobbar till sju, och kommer inte kunna vara hemma förrän cirka halv nio. Har köpt en grov smörgås med kalkon att äta på tåget tillbaka hem istället, vilket gör att jag slipper middagen.


Inräknat kaloriintag blir idag kring 1085kcal. Duktig flicka!  
Hur har det gått för er? Mår ni bra?

 
 
Felicia

Felicia

11 mars 2010 14:35

Sv: Ja det är sant men jag blir så ledsen när vågen visar + ...

http://myobsesssion.blogg.se

 
Isa

Isa

11 mars 2010 15:51

Jag tycker att jag är skit-fet men andra som är större än mig kan vara smala, jag tycker att jag ser okej ut men jag hatar min kropp, jag kan säga till mig själv att det är okej att äta något onyttigt och då det väl ligger i magen hatar jag mig själv osv. Haha, jag tror inte att det finns något som är mer ambivalent (schizofrent) än äs.

Synd att du inte kunde äta plättarna idag... Ibland förtjänar monstret en stor smäll!

http://everydayfrometheinside.blogg.se

 
Twiggy

Twiggy

11 mars 2010 16:18

Dumma monster som inte låter dej ta pannkakorna som du faktiskt ville äta. Låt dem inte vinna. Kom igen nu!

http://www.metrobloggen.se/twiggy

 
angelice

angelice

11 mars 2010 16:36

Tror du och jag äter ungefär likadant, fast jag är nog lite onyttigare. ;)
Har du haft någon annan blogg innan?

http://angelices.wordpress.com

 
Erika

Erika

11 mars 2010 17:11

Sv; Ja, det är konstigt! Jag brukar äta knäckemacka med leverpastej & gurka, eller frukt. Nyfunna favoriten är sallad med sweet chilisås på - helt underbart gott! Vad brukar det bli för dig? :)

Ett litet tips för övrigt; Gör omelett på 2 äggvitor och ½ äggula med några tsk mjölk och ät med sylt på - det blir som pannkaka fast mindre kalorier och dessutom mycket protein, eftersom det är äggvitor :D Det brukar jag äta, tycker att det är jättegott faktiskt :)

http://anaaddict.blogspot.com

 
LiljaLill

LiljaLill

11 mars 2010 20:28

Sv: Citat is the best! ;) Ska leta efter flera, ord är definitivt makt! :) Blev så sjukt suktad av din pannkaksbild, men här är det morötter som gäller, så nej till pannkisar :)
A jag vet, det är så sjukt irriterande när kompisarna slänger in sådana där kommentarer. Dom ska ju ändå inte bestämma vad vi ska äta. jag har en kompis som är kortare än vad jag är och som väger 10 kg mindre, men hon äter lika mycket som jag gör :/ orättvist!

http://skinnylicioushot.blogg.se

 
Isa

Isa

11 mars 2010 21:56

Precis, tack, någon som håller med mig ;p Ätstörningar är ju också en typ utav självskadebeteende.

Såna där kommentarer fick jag också förut: "Äter du aldrig?", "Är du inte hungrig?" blaha. Jag hatade det! Numera är det precis tvärtom, haha! "Men köpte inte du godis igår?", "Men du köpte ju smör förra veckan då vi var och handlade?". Så svårt att veta vad man ska säga, undanflykterna tar snabbt slut.

http://everydayfrometheinside.blogg.se

 
Sara

Sara

11 mars 2010 22:10

Jaa, fast jag har haft en störd huvudvärk den här veckan, kanske pga av att jag ändrat en del dåliga vanor och så, men hoppas att jag kommer börja må toppen nästa vecka :) kramar!

http://www.nocupcakeshere.blogg.se

 
Miss Piggie

Miss Piggie

12 mars 2010 06:26

Sv: Nej jag vet inte, äter jag frukost när jag är hungrig kan jag hålla mig, men just det där med frukost utan aptit sätter igång "fel" slags aptit under dagen. Bra att det funkar för dig ändå =)
Jag vet! Två månader är ingenting! Folk kör ju upp hela tiden så du hinner med 2, kanske 3 uppkörningar om du har tid. Visst, man SKA ju inte behöva mer än en men jag har redan sumpat vå stycken så... Kanske inte förtjänar körkort helt enkelt? =P

http://misspiggie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av internalmonster - 30 mars 2010 17:03

Förlåt för att jag varit borta. Om man nu kan kalla det det. Jag har egentligen följt alla bloggar slaviskt i smyg. Försökt dölja mig. Försökt gömma mig.   För jag vill inte vara med om det här. Jag vill inte tillhöra det här, jag vill inte repre...

Av internalmonster - 18 mars 2010 07:44

Godmorgon. Fast det här är ingen bra morgon. Alls. Och inte blev det en bra kväll, heller.Det blev ett äpple vid tre. En grovbaguette med ost och skinka vid fem. En halv portion broccoli- och ostsoppa vid sju. En halv kopp te vid nio. Ånghäst.   ...

Av internalmonster - 17 mars 2010 13:08


Goddag!Idag är det onsdag, och jag är hemma (för första gången på flera veckor?) igen! Har kurat hos min pojkvän länge nog nu, behövde komma hem för att hämta nytt ombyte. Lika bra att passa på att göra allt jag inte kan göra när han är i närheten, i...

Av internalmonster - 16 mars 2010 10:25

Jag vet inte hur nyfikna alla är, men jag tänkte lägga ut ett par bilder på mig.      Detta gör jag emellertid inte för att få peppande kommentarer om mitt utseende, utan visar bara för att ni utanför ska kunna få en bild av mig. Jag ser v...

Av internalmonster - 16 mars 2010 09:30


Hej igen - jag har varit borta många dagar nu, det vet jag.Har längtat efter att komma in och skriva av mig, men har inte haft möjlighet, alls. Har varit hos min pojkvän hela helgen, som planerat. När han är i närheten kan jag inte logga in, jag ka...

Presentation


Jag är nyss fyllda arton år, och jag har en inneboende i min kropp som driver mig till dem mest hemska tankar, olidlig ångest och ohälsosamma impulser.
Jag vet inte om man kan kalla det en ätstörning, men något är fel med mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards