Internal Monster

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av internalmonster - 11 mars 2010 14:07

Proven på skolan gick bra. Tror jag åtminstone. Kändes så.
Till lunch i skolan serverades pannkakor med sylt, men även en grönsakssoppa.
Pannkakor som jag tycker är så grymt gott.
Tyvärr gav monstret inte mig tillåtelse till pannkakor idag, när det faktiskt fanns ett nyttigare alternativ. Typiskt.



Dock ska jag tacka mig lycklig idag, min klasskamrat lade inte en enda kommentar om mina små portioner.. Det brukar alltid bli något i stil med "är du inte hungrig?" och på senare tid "du äter ju aldrig något".. Jag har inga bra undanflykter kvar. Man kan inte vara mätt varje lunch. Det funkar inte. Hur ska jag göra? Det är inte som att jag väljer att känna såhär.


Stannade i skolan från lunchen (11.30) till 13.00 för att delta på min sista lektion för dagen. Endast (visade det sig) för att få ett papper från samhällsläraren. "Off you go", sade han sedan. Visst blev man lycklig för att få gå tidigare, men hade han verkligen behövt tvinga mig vänta en och en halv timme utanför klassrummet på att ge mig det där jäkla pappret? Ibland undrar man.


MEN, inte ska det behöva förstöra mitt goda humör. Strax ska jag hoppa på bussen in till jobbet. Har inte riktigt planerat dagens simlektion, så det kommer bli mycket improvisation. Jag måste säga att jag är grymt nervös, men jag får nog allt ta och skylla mig själv för att jag inte planerar i förväg.   Happ.


Det bästa av allt är att jag jobbar till sju, och kommer inte kunna vara hemma förrän cirka halv nio. Har köpt en grov smörgås med kalkon att äta på tåget tillbaka hem istället, vilket gör att jag slipper middagen.


Inräknat kaloriintag blir idag kring 1085kcal. Duktig flicka!  
Hur har det gått för er? Mår ni bra?

Av internalmonster - 11 mars 2010 06:35

Idag är det en ny dag, en ny dag som jag alltid börjar med frukost.
Måste säga det, att jag aldrig riktigt trott på svält som en permanent effektiv metod till viktnedgång.. (Vilket jag inte bara säger för att jag får ångest när jag svälter mig själv..)
Det känns som att regelbundna måltider, som ska hålla igång förbränningen, ger mer i slutändan. Det är så jag upplevt det, åtminstone.


Visst, det går långsammare. De senaste tre månaderna har jag lyckats gå ned cirka tre kilo, vilket många skulle påstå är ingenting. Men jag äter inte onormalt lite egentligen (kring 1000kcal en bra dag) och går ned i vikt likväl. Det är ju ändå något, eller hur?


En vanlig frukost är för mig dagens största mål. Den består för mig av:


 1-2 dl lätt yoghurt
 1/5 dl hemmagjord (osötad) müsli


 1 mörk och grov brödskiva
 Lättmargarin på det
 Två skivor hård ost

 En kopp te
 1/2 tsk honung
 1/2 dl mjölk


Detta går, allt som allt, på cirka 500kcal. Det är halva mitt dagsintag. Och jag kan säga, att äta en stor frukost - det hjälper verkligen. Annars hade jag aldrig klarat mig igenom en hel dag, om jag inte får något rejält i magen på morgonen   


Nej nu. Nu ska jag iväg till skolan och faila på ett matteprov. Sedan blir det jobbjobbjobb hela eftermiddagen, från tre till sju.


    


Jobbar som simlärare för barn, så jag kommer ha rejäla russinfingrar när jag kommer upp ur vattnet. Ibland varar de i mer än fem timmar!

Tror ni att det är så att man lättare får russinfingrar om man har låg andel underhudsfett? (Bara en myt jag hört..)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är nyss fyllda arton år, och jag har en inneboende i min kropp som driver mig till dem mest hemska tankar, olidlig ångest och ohälsosamma impulser.
Jag vet inte om man kan kalla det en ätstörning, men något är fel med mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards