Internal Monster

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Fredagsmys - Fredagsfruktan

Av internalmonster - 12 mars 2010 07:44

Godmorgon lovelies!
Idag har jag sovmorgon, för första gången på evigheter! Brukar alltid behöva kämpa mig upp vid 5, men nu fick jag gå upp 7. Tack gudars  


Ska snart ta och göra iordning min dagliga frukost, som jag beskrev igår.
Ja, jag äter faktiskt exakt samma frukost varje dag. Men det är för att jag har märkt att den funkar så perfekt för mig, det är precis så att jag blir mätt nog genom dagen + att jag slipper ångest på köpet. Varför sluta med någonting som fungerar? *blink*


Idag är det fredag. Gud. Fredagar. En dag jag både fruktar och dyrkar.
Ni förstår, jag spenderar alltid helgerna hos min pojkvän. Och jag måste säga det, min pojkvän är en obenådig gottegris! .. Och det hämmar inte precis min aptit efter sötsaker. Det finns alltså inte chans att det inte kommer bjudas på något ikväll, för på fredagar "ska" man äta godis.
Det bara är så. En oskriven, obligatorisk moraltants-regel för ätstörda.


Aja baja, varför äter du inte ditt lördagsgodis, som alla andra barnen?


Men jag älskar det, ska ni veta! Jag älskar det, jag längtar,

jag ser fram emot det, jag kan knappt stå ut!
.. Till dess att jag svalt godiset.
Ni vet hur det känns, va? Det är så för er med?
Fast att jag vet att det är så varje gång, så kan jag aldrig hämma mig på fredagarna. Det är varje sak, samma vecka. Om och om och om och om igen. Dags idag.

Jag kan knappt vänta.

 
 
Felicia

Felicia

12 mars 2010 07:57

Sv: Ja nu är det ny dag och nya tag för mig

http://myobsesssion.blogg.se

 
lis

lis

12 mars 2010 08:26

så är det lite med mina kompisar också. man SKA äta godis på fredagar och se på t.ex en film och mysa, och jag har jätte svårt att säga nej när det gäller sånt och skulle jag få för mig att säga nej så ser dem jätte chockade ut, typ som de undrar om godiset de köpt inte duger. och då får man dåligt samvete och så äter man o så får man ångest (y) jobbigt det där..

http://detfinnsbarajag.bloggagratis.se

 
Twiggy

Twiggy

12 mars 2010 08:35

Precis, varför bryta en rutin som fungerar?!.. Nej jag kan inte unna mej något, men blir itvingad sådan där "unna sej saker" ändå. Men min hjärna tycker inte om det. SÅ om jag hade fått välja hade det varit nej nej nej. Hoppas du förstår hur jag menar.
Ha en toppen dag. Kram

http://www.metrobloggen.se/twiggy

 
Isa

Isa

12 mars 2010 09:51

Haha, bilden på Jo Frost var klockren! Jag förstår precis hur du menar, det mesta i godisväg är underbart tills det ligger i magen... Men jag kan faktiskt äta en hel del godistyper utan ångest, och jag äter hellre dessa än mat.

Tack för din söta kommentar, de orden gjorde min morgon :)

http://everydayfrometheinside.blogg.se

 
Erika

Erika

12 mars 2010 10:13

Sv: Jag har börjat experimentera med mat och sådär nu de senaste veckorna, och det har jag kommit väldigt långt med. Inspirerats av tips på Internet och andras bloggar också :) Det är roligt, börja med att göra recept du gillar och ändra lite på dem.

http://anaaddict.blogspot.com

 
sero

sero

12 mars 2010 12:35

Åh jag känner igen mig så väl!
Jävla helvetes godis!

http://sero.webblogg.se

 
Miss Piggie

Miss Piggie

12 mars 2010 13:49

Usch ja den där ångesten känner jag igen. Fanns där hela tiden med mitt ex och med några av mina vänner som själva sagt att de "inte kan ha trevligt utan något ätbart i närheten".. Bara att bita ihop och försöka konstatera vad man helst vill. Äta godis? Ät då men bort med ångesten, du gör ju vad du vill.
Eller inte äta godis? Låt bli helt enkelt, ta en klunk av whatever när du vill tugga på nåt så får du munnen full på annat sätt. Eller pussas, det är ju din pojkvän?

Haha ja jag klarade teorin EN gång, vem vet, de kanske har skitsvåra frågor den här gången bara för att =P

http://misspiggie.blogg.se

 
Cookie

Cookie

12 mars 2010 15:15

sv: nä verkligen inte:O

http://donttakeorderfromacookie.blogg.se

 
angelice

angelice

13 mars 2010 19:59

Jag ska äta godis ikväll. :)

http://angelices.wordpress.com

 
Erika

Erika

16 mars 2010 09:26

Sv; Ja, det är ju så. Jag tror att det egentligen bara är att försöka, om än långsamt, att ändra sina vanor så man kan gå upp i vikt. Det är bara att fightas mot ångesten men i dagens läge är det omöjligt för mig. Jag ska börja med att inte gå ner mer nu i alla fall. Jag ska inte väga under 43 kg. Ska inte.

http://anaaddict.blogspot.com

 
Twiggy

Twiggy

16 mars 2010 09:28

Det känns verkligen inte som om jag kommer att stå ut:(
Ha en toppen dag.


www.metrobloggen.se/twiggy

http://www.metrobloggen.se/twiggy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av internalmonster - 30 mars 2010 17:03

Förlåt för att jag varit borta. Om man nu kan kalla det det. Jag har egentligen följt alla bloggar slaviskt i smyg. Försökt dölja mig. Försökt gömma mig.   För jag vill inte vara med om det här. Jag vill inte tillhöra det här, jag vill inte repre...

Av internalmonster - 18 mars 2010 07:44

Godmorgon. Fast det här är ingen bra morgon. Alls. Och inte blev det en bra kväll, heller.Det blev ett äpple vid tre. En grovbaguette med ost och skinka vid fem. En halv portion broccoli- och ostsoppa vid sju. En halv kopp te vid nio. Ånghäst.   ...

Av internalmonster - 17 mars 2010 13:08


Goddag!Idag är det onsdag, och jag är hemma (för första gången på flera veckor?) igen! Har kurat hos min pojkvän länge nog nu, behövde komma hem för att hämta nytt ombyte. Lika bra att passa på att göra allt jag inte kan göra när han är i närheten, i...

Av internalmonster - 16 mars 2010 10:25

Jag vet inte hur nyfikna alla är, men jag tänkte lägga ut ett par bilder på mig.      Detta gör jag emellertid inte för att få peppande kommentarer om mitt utseende, utan visar bara för att ni utanför ska kunna få en bild av mig. Jag ser v...

Av internalmonster - 16 mars 2010 09:30


Hej igen - jag har varit borta många dagar nu, det vet jag.Har längtat efter att komma in och skriva av mig, men har inte haft möjlighet, alls. Har varit hos min pojkvän hela helgen, som planerat. När han är i närheten kan jag inte logga in, jag ka...

Presentation


Jag är nyss fyllda arton år, och jag har en inneboende i min kropp som driver mig till dem mest hemska tankar, olidlig ångest och ohälsosamma impulser.
Jag vet inte om man kan kalla det en ätstörning, men något är fel med mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards