Internal Monster

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Rubrik saknas

Av internalmonster - 17 mars 2010 13:08

Goddag!
Idag är det onsdag, och jag är hemma (för första gången på flera veckor?) igen! Har kurat hos min pojkvän länge nog nu, behövde komma hem för att hämta nytt ombyte. Lika bra att passa på att göra allt jag inte kan göra när han är i närheten, inte sant?   

Idag känns som en helt okej dag. Vaknade upp av pussar, kände kurret i magen och den förnuftiga sidan av mig längtade efter frukosten.
Terapimöte en timme innan skolan. Terapeuten konstaterade (likt tidigare möten) att mycket av mina ätstörningar inte alls har att göra med mat eller liknande. Tydligen tar jag ut alla mina kontrollbehov på mitt utseende och mat, för att kompensera för allt jag inte kan ha kontroll över.
Abstrakt som satan, men det stämmer väl..   


Min pojkväns mamma är mig på spåren. Det är ingenting jag bara säger. Det är läskigt.
Hon är psykolog, passande nog. Hon har kommenterat på att jag äter mindre än normala måltidsportioner, och på att jag alltid gnäller över att jag har magont efter varje middag.
Hon tror att jag ger mig själv magont, för att jag inte vill gå upp i vikt. Trots att jag hävdar (eller ja, min förnuftiga sida hävdar) att jag ska försöka ta mig upp till 50kg.
Men samtidigt vill jag inte det. Monstret tillåter mig inte. Och varför ska jag, när jag mår bra som jag gör? Eller?
Fast 50kg är ju en bra vikt.. Fast..   


ARGH. Jag släpper det här. Jag kan inte vinna den här konflikten.

Idag har jag ätit lunch också. Det blev ett hårdkokt ägg och ett äpple. Tänkte äta mer - tänkte vara duktig idag. Men jag blev mätt. Eller som min pojkväns mamma skulle säga; "blev mätt". (Övertalad av monstret..)


Utan min pojkvän hade jag aldrig klarat mig, jag behöver honom  
Övertalade honom om att vi ska baka wienerbröd nu på fredag också.
Jag ska äta av dem. Som en normal person. Inte hetsa. Inte snåla.
Normal. Smaka på ordet.    

 
 
Miss Piggie

Miss Piggie

17 mars 2010 15:54

Det låter ju inte helt otroligt att din pojkväns mamma har rätt.. "Upp till 50kg", hur lite väger du nu egentligen?
Heja! Du kan säkert äta wienerbröd som en normal person! (Hur mycket är det?)

Sv: Jo men det är nog en rätt bra mängd att berätta, lite privatliv måste man ju få ha ;P Som kompisen som fick mig att berätta för min pojkvän sa: "han gillar dig ju trots alla andra skavanker du säkert har, jag tror inte att han skulle se ner på dig eller älska dig mindre bara för att han visste mer om just den här konstigheten." Men som sagt tror jag du har berättat en rätt bra mängd som det är..
Blir glad av att läsa att han finns där och hjälper dig också. Det är verkligen super att du får ha en så fin pojk

http://misspiggie.blogg.se

 
Isa

Isa

17 mars 2010 20:07

Tack för din kommentar. :)

Skönt att du har någon som håller koll på dig! Lycka till med Winerbröden, jag tror att du kommer klara det galant :)

http://everydayfrometheinside.blogg.se

 
angelice

angelice

17 mars 2010 20:54

Visst är det jobbigt när andra bryr sig.. :O
Men att du kallar den/ det "monstret" och objektifierar det borde väl betyda att du vill skapa distans till det och sakta ändra ditt beteende?
För mig handlar det med mest om kontrollbehov över allt. Att det blev maten är väl mest för att det är så lättillgängligt.

http://angelices.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av internalmonster - 30 mars 2010 17:03

Förlåt för att jag varit borta. Om man nu kan kalla det det. Jag har egentligen följt alla bloggar slaviskt i smyg. Försökt dölja mig. Försökt gömma mig.   För jag vill inte vara med om det här. Jag vill inte tillhöra det här, jag vill inte repre...

Av internalmonster - 18 mars 2010 07:44

Godmorgon. Fast det här är ingen bra morgon. Alls. Och inte blev det en bra kväll, heller.Det blev ett äpple vid tre. En grovbaguette med ost och skinka vid fem. En halv portion broccoli- och ostsoppa vid sju. En halv kopp te vid nio. Ånghäst.   ...

Av internalmonster - 16 mars 2010 10:25

Jag vet inte hur nyfikna alla är, men jag tänkte lägga ut ett par bilder på mig.      Detta gör jag emellertid inte för att få peppande kommentarer om mitt utseende, utan visar bara för att ni utanför ska kunna få en bild av mig. Jag ser v...

Av internalmonster - 16 mars 2010 09:30


Hej igen - jag har varit borta många dagar nu, det vet jag.Har längtat efter att komma in och skriva av mig, men har inte haft möjlighet, alls. Har varit hos min pojkvän hela helgen, som planerat. När han är i närheten kan jag inte logga in, jag ka...

Av internalmonster - 12 mars 2010 07:44


Godmorgon lovelies!Idag har jag sovmorgon, för första gången på evigheter! Brukar alltid behöva kämpa mig upp vid 5, men nu fick jag gå upp 7. Tack gudars   Ska snart ta och göra iordning min dagliga frukost, som jag beskrev igår. Ja, jag äter fakt...

Presentation


Jag är nyss fyllda arton år, och jag har en inneboende i min kropp som driver mig till dem mest hemska tankar, olidlig ångest och ohälsosamma impulser.
Jag vet inte om man kan kalla det en ätstörning, men något är fel med mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards