Internal Monster

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Ny dag

Av internalmonster - 11 mars 2010 06:35

Idag är det en ny dag, en ny dag som jag alltid börjar med frukost.
Måste säga det, att jag aldrig riktigt trott på svält som en permanent effektiv metod till viktnedgång.. (Vilket jag inte bara säger för att jag får ångest när jag svälter mig själv..)
Det känns som att regelbundna måltider, som ska hålla igång förbränningen, ger mer i slutändan. Det är så jag upplevt det, åtminstone.


Visst, det går långsammare. De senaste tre månaderna har jag lyckats gå ned cirka tre kilo, vilket många skulle påstå är ingenting. Men jag äter inte onormalt lite egentligen (kring 1000kcal en bra dag) och går ned i vikt likväl. Det är ju ändå något, eller hur?


En vanlig frukost är för mig dagens största mål. Den består för mig av:


 1-2 dl lätt yoghurt
 1/5 dl hemmagjord (osötad) müsli


 1 mörk och grov brödskiva
 Lättmargarin på det
 Två skivor hård ost

 En kopp te
 1/2 tsk honung
 1/2 dl mjölk


Detta går, allt som allt, på cirka 500kcal. Det är halva mitt dagsintag. Och jag kan säga, att äta en stor frukost - det hjälper verkligen. Annars hade jag aldrig klarat mig igenom en hel dag, om jag inte får något rejält i magen på morgonen   


Nej nu. Nu ska jag iväg till skolan och faila på ett matteprov. Sedan blir det jobbjobbjobb hela eftermiddagen, från tre till sju.


    


Jobbar som simlärare för barn, så jag kommer ha rejäla russinfingrar när jag kommer upp ur vattnet. Ibland varar de i mer än fem timmar!

Tror ni att det är så att man lättare får russinfingrar om man har låg andel underhudsfett? (Bara en myt jag hört..)

 
 
Felicia

Felicia

11 mars 2010 08:00

Sv: Helt sant :)

http://myobsesssion.blogg.se

 
Erika

Erika

11 mars 2010 08:52

Samma här, äter också "stor frukost"... annars orkar jag verkligen inte. Fattar inte hur man kan leva på typ en macka till frukost. Fast min går på 225 kcal. En kopp te, en halv portion havregrynsgröt med kanel och äppelmos och två skivor rågform :) Grymt gott!

http://anaaddict.blogspotcom

 
Erika

Erika

11 mars 2010 12:25

Sv; Ja, det är ju typ så. Helt sjukt hur vädret kan påverka en.

Jag älskar också müsli men håller mig inte lika mätt på det som på gröt. Brukar dock bli 'mellanmål' för mig ibland, bara för att det är så himla gott!

http://anaaddict.blogspotcom

 
Miss Piggie

Miss Piggie

11 mars 2010 17:09

Vad nyttig frukost du har =O Men helt ärligt, jag har inte varit bra på stora frukostar sen högstadiet, nu äter jag bara på morgonen om jag är hungrig för har konstaterat att ju mer frukost jag äter desto hungrigare är jag under dagen så mitt största mål brukar bli lunch eller middag ^^;
Ja det går ut, förut varade det i ett år, nu håller det i två månader. Något jag, och alla andra förutom vägverket, tycker är skittaskigt. Dumma dumma byråkratiker som redan har sitt körkort och fick det på första försöket. D:

http://misspiggie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av internalmonster - 30 mars 2010 17:03

Förlåt för att jag varit borta. Om man nu kan kalla det det. Jag har egentligen följt alla bloggar slaviskt i smyg. Försökt dölja mig. Försökt gömma mig.   För jag vill inte vara med om det här. Jag vill inte tillhöra det här, jag vill inte repre...

Av internalmonster - 18 mars 2010 07:44

Godmorgon. Fast det här är ingen bra morgon. Alls. Och inte blev det en bra kväll, heller.Det blev ett äpple vid tre. En grovbaguette med ost och skinka vid fem. En halv portion broccoli- och ostsoppa vid sju. En halv kopp te vid nio. Ånghäst.   ...

Av internalmonster - 17 mars 2010 13:08


Goddag!Idag är det onsdag, och jag är hemma (för första gången på flera veckor?) igen! Har kurat hos min pojkvän länge nog nu, behövde komma hem för att hämta nytt ombyte. Lika bra att passa på att göra allt jag inte kan göra när han är i närheten, i...

Av internalmonster - 16 mars 2010 10:25

Jag vet inte hur nyfikna alla är, men jag tänkte lägga ut ett par bilder på mig.      Detta gör jag emellertid inte för att få peppande kommentarer om mitt utseende, utan visar bara för att ni utanför ska kunna få en bild av mig. Jag ser v...

Av internalmonster - 16 mars 2010 09:30


Hej igen - jag har varit borta många dagar nu, det vet jag.Har längtat efter att komma in och skriva av mig, men har inte haft möjlighet, alls. Har varit hos min pojkvän hela helgen, som planerat. När han är i närheten kan jag inte logga in, jag ka...

Presentation


Jag är nyss fyllda arton år, och jag har en inneboende i min kropp som driver mig till dem mest hemska tankar, olidlig ångest och ohälsosamma impulser.
Jag vet inte om man kan kalla det en ätstörning, men något är fel med mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards